Prea mult sex?

26.01.2011 § 7 Comments

Nu stiu daca ati observat, dar de ceva vreme ruleaza pe TVR o reclama la lotiunile pentru masaj Carmol M si Carmol Flu de la Biofarm, companie mare, serioasa, de farmaceutice. Cum o simpla descriere nu ar putea surprinde profunzimea (sic) acestei reclame, va las sa o vedeti.

Ideea ca sexul vinde este atat de adanc inradacinata in constiinta colectiva, incat, tot mai des, cei responsabili de un brand uita sa isi mai puna intrebarea ‘oare chiar se potriveste cu brandul meu?’. Daca ne gandim la Biofarm si al lor Carmol, care o fi fost strategia din spatele acestui spot? Folosesc sexul, dar nu pentru a construi o atmosfera sexy, ci mai degraba pentru a ilustra o situatie cel mult amuzanta (ca sa nu mai zic ca Gelutu pare a fi mai degraba in agonie decat in extaz, deci beneficiile sunt indoielnice). Iar sloganul triumfal ‘Te scoala din boala’ este o incercare esuata de a sustine acest asa-zis umor.

Trecand peste reclama in sine, Biofarm, brandul mama al produsului promovat, cum iese din toata ‘nebunia’ asta? Mi se pare ca nu si-a pus nimeni aceasta intrebare. Daca vrei ca publicul sa aiba incredere in produsele companiei tale, ca numele Biofarm sa fie o garantie a calitatii, a seriozitatii, nu ‘arunci’ absolut random un spot ca cel de mai sus. Orice decizie de comunicare la nivel de produs are un impact si asupra brandului corporate. Din acest motiv e nevoie de o strategie de comunicare ampla, bine pusa la punct, care sa stea la baza unui management al reputatiei eficace.

O tactica asemanatoare au folosit si cei de la Asirom, pentru a-si promova RCA-ul (agentie: Frank).

Sunt si cazuri in care o tactica de genul asta functioneaza si poate contribui la construirea imaginii dorite (trebuie sa va amintiti de acel super-sexy spot Kandia – agentie: McCann-Erickson). Dar farmaceutice, asigurari … oare chiar poate sexul sa vanda orice? Si cu ce cost reputational?

Advertisements

Tagged: , ,

§ 7 Responses to Prea mult sex?

  • andreea_p says:

    Dovada ca sexul vinde este prostitutia- cea mai veche meserie din lume. Insa nici acesta nu vinde oricui si la nesfarsit. Calitatea, pretul, target-ul sunt doar cateva din factorii care determina decizia de cumparare.

    Asocierea Biofarm, Asirom (companii din domenii care se doresc a fi percepute ca fiind serioase)cu aceste scene erotice din sfera tragico-comica este din punctul meu de vedere cam nefericita.

    Nu inteleg daca vor sa faca o repozitionare, sa se adreseze publicului tanar pentru care sexul este parca si mai atragator sau din contra casnicilor, soferilor afectati de dureri de spate etc.

    Sau poate cum se obisnuieste pe la noi, vor sa cucereasca toata piata reducand-o la pasionati, interesati de SEX?

    Voi ce parere aveti? Chiar sa fie sexul sclipirea care lipsea unor campanii de comunicare in aceste vremuri tulburi? Chiar ne scoate sexul din boala? Din orice boala?

  • Ioana says:

    Cum zice Arina pe Facebook:

    ‘Pe modelul “SEX. Now that we have your attention, eat at Subway”.’

    Cel mai probabil asta au vrut si cei de la Biofarm si Asirom. Sa atraga atentia. Dar mie tare mi se pare ca dupa ce vor avea atentia publicului, nu vor sti ce sa faca mai departe cu ea.

  • Remus says:

    prima reclamă este mult prea ţărănească. chiar şi pentru mine , care nu sunt un delicat, gluma “te scoală din boală” e aiurea, nu are acel ceva care să te facă să-ţi aduci aminte de ea , pe modelul “halatul cât e halatul??”. încearcă ei o targetare către publicul trecut de prima tinereţe, dar acesta s-ar putea să nu mia fie aşa de receptiv la asemenea metode de promovare . la noi totuşi unora le e ruşine să ceară prezervative la farmacie, ce ar face o ţaţă veritabilă la farmacie? cum ar explica reclama ? “vreau şi eu un unguent, dăla de fac ăştia reclama aia cu …” hmmm.

    a doua reclamă atrage atenţia pe sistemul “boooobs!!!” , dupaia începi să te prinzi la ce e reclama, te mai uiţi un pic la alea, iar când îşi scot RCA ul din chiloţi e punctul culminant în care schimbi canalul, deja eşti plictisit, cine dracu îşi ţine RCA ul în chiloţi?? Unele posesoare de permis de conducere s-ar putea nici să nu ştie ce e ăla RCA … Oricum reclama nu e pentru femei…

    Deci da, a doua reclamă, ne atrage atenţia , dar dacă nu urmează nimic, e degeaba!

  • Maed says:

    prea mult sex? niciodata destul! =))

  • Reclame Tv says:

    Legat de cele doua reclame prezentate de tine mai sus, da, au vrut sa atraga atentia si se pare ca au reusit.
    Acum, daca vorbim despre publicitatea din Romania, cred sincer ca a luat-o intr-o directie gresita, iar ultimul spot Pepsi intareste cele spuse de mine.

  • Ioana says:

    Intr-adevar, vedem in reclame rezultatul a tot felul de decizii aiurea, ca folosirea total nepotrivita a sexului sau preluarea acestei expresii si folosirea ei in spotul Pepsi. Uneori stau si ma intreb cine sunt acesti brainiacs si cum au putut ajunge la asemenea idei.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Prea mult sex? at oopses & wows.

meta

%d bloggers like this: