Cand ne lasam dusi de val …

30.03.2011 § Leave a comment

… ajungem uneori sa ne inecam fara sa fi rezolvat ceva. Vorbeam in postul anterior despre ideea de marketing direct a celor de la Coca Cola si am mentionat Pepsi ca exemplu de “asa nu”. De ce asa nu? Pentru ca, in urma cu putin timp, Pepsi a avut o promotie – oferea cadou o sticla de apa plata sau minerala Bucovina la o sticla de Pepsi cumparata. Pana aici nicio problema, insa modul in care au ales sa comunice aceasta promotie m-a revoltat (agentie: Graffiti BBDO).

Da, expresia perversului de pe Targu Ocna a intrat in limbajul curent al unora, si da, acest personaj a fost invitat pe la tot felul de emisiuni radio si TV (ca doar asa se fac programele de ‘calitate’ la noi). Sunt convinsa ca promotia a prins de minune in randul aceleiasi categorii de public careia i se adresau acele emisiuni. Insa targetul Pepsi e mai larg de atat, si nu cred ca toate categoriile au apreciat aceasta campanie. Din cate imi pot da seama, promotia se adresa in special tinerilor. Probabil ideea a fost de a folosi ceva ‘simpatic’ si ‘la moda’ care sa rezoneze cu targetul. Si poate ca targetul promotiei a fost stabilit ca fiind tocmai acel gen de oameni care si-au insusit expresiile si comportamentul perversului de pe Targu Ocna. Totusi, e esential ca atunci cand hotarasti un public tinta pentru o anumita activitate promotionala sa ai in vedere si publicul general al brandului respectiv. Asta inseamna managementul reputatiei – sa gandesti in perspectiva, sa integrezi toate formele si canalele de comunicare.

Gandindu-ma in perspectiva, eu traduc aceasta actiune in felul urmator: ‘Pepsi este un brand care crede ca asocierea cu scursurile societatii e cool, un brand caruia nu ii pasa deloc de calitate, care sustine si incurajeaza incultura. Un brand care se schimba la fel ca moda din zona limbajului curent al unora.’ De ce nu a luat si cine trebuia perspectiva in brate inainte de a lansa pe piata asa ceva?

Advertisements

Tagged:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Cand ne lasam dusi de val … at oopses & wows.

meta

%d bloggers like this: