Brandul de angajator – incotro?

29.04.2011 § Leave a comment

Am vazut putine companii de pe piata romaneasca depunand eforturi proactive pentru a atrage si retine angajati valorosi. Construirea unui brand de angajator presupune si o importanta componenta de comunicare interna, insa in continuare ma voi referi la activitatile orientate spre exterior, existenta sau lipsa lor fiind mult mai usor de observat. In multe cazuri, activitatile de comunicare sunt orientate preponderent spre piata pe care compania isi desfasoara activitatea si spre stakeholderii intalniti acolo – clienti, concurenti, colaboratori etc. – iar piata muncii este neglijata. Sigur, situatia economica si sociala din ultimii ani a determinat formarea unui puternic dezechilibru intre cererea si oferta de munca – un numar tot mai mare de proaspat absolventi sau someri concureaza pentru un numar tot mai mic de joburi. Totusi, in conditii normale, un potential angajat vrea sa stie cat mai multe din interiorul unei companii si este atras de acelea care si-au construit o imagine de angajator de top.

In Romania, Coca Cola HBC a lansat anul trecut un program de HR – Talents on board – prin care urmareste atragerea tinerilor talentati. Site-ul ofera o serie de informatii despre companie, despre strategia sa de HR, de responsabilitate sociala, precum si noutati din ‘bucataria interna’, legate de viata de angajat Coca Cola HBC. Unilever este un alt exemplu care, prin intermediul canalelor de social media, a initiat si mentine un dialog direct de HR cu potentialii angajati, pe care recent i-a invitat in vizita:

“Do you want to get to know Unilever from the inside? Talk with our board members, managers and professionals? Feel the atmosphere of working in one of the largest FMCG companies in the world? On May 10th we invite you to Unilever Open Day at our Head Office in Bucharest.”

Unele agentii de comunicare incearca si ele sa contureze atmosfera de lucru din cadrul lor prin povestirea, prin social media, a evenimentelor interne – petreceri, zile de nastere etc. Mai sunt, de asemenea, participarile la targuri de joburi, de genul Angajatori de Top, la care companiile organizeaza seminarii de prezentare si workshop-uri pe diferite teme de interes. Cu toate acestea in general, din pacate, numarul celor care depun eforturi sustinute pentru a-si construi o imagine coerenta si atractiva de angajator este redus.

Ma intreb daca asta se intampla din cauza situatiei economico-sociale actuale sau daca nu cumva piata romaneasca este insuficient evoluata pentru ca brandul de angajator sa fie considerat important de catre companii si potentiali angajati.

Advertisements

Tagged:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Brandul de angajator – incotro? at oopses & wows.

meta

%d bloggers like this: