Comunicare la nivel local – Brasovul si noul sau logo

02.05.2011 § Leave a comment

Ziarele locale brasovene de azi au anuntat faptul ca municipiul Brasov are, incepand de astazi, propriul logo turistic. Ca aspect, acesta nu are nimic distinct; tinand cont ca el va fi folosit pentru promovarea municipiului Brasov, nu il diferentiaza prin nimic pe acesta de alte localitati de la munte. Munte, natura, curatenie, prospetime, sporturi de iarna – asta reprezinta logo-ul, conform articolelor din presa locala (aici, aici si aici) – sunt elemente care descriu, la fel de bine, Predealul, Sinaia, Busteni, Azuga. Voi trece peste analiza sloganului, pentru ca ma intereseaza in mod special procesul prin care s-a ajuns la alegerea acestui logo.

Site-ul Primariei si Consiliului Local nu ofera nicio informatie legata de stire, asa ca ma indrept spre presa locala. Din articolele care trateaza subiectul aflu ca ‘s-a realizat o cercetare calitativă’, care a stat la baza creari acestui logo. Nu stiu cine a realizat-o, in ce interval de timp, ce numar de respondenti au participat etc. Mai aflu totusi ca cercetarea a constat in ‘interviuri detaliate cu locuitori ai oraşului, cât şi focus grupuri cu factori cheie din mediul turistic (agenţi de turism, hotelieri etc.)’. Prima mea intrebare este: de ce ai construi un important element de identitate turistica pornind de la parerea locuitorilor orasului? Nu ar trebui sa conteze (chiar intr-o masura mai mare) si opinia turistilor actuali si potentiali? Ca doar pe ei vrei sa ii atragi in Brasov … ‘Analiza datelor rezultate de cercetare arată faptul că marea majoritate a intervenţiilor (sic) consideră Braşovul un oraş turistic şi îl asociază ideii de munte.’ Locuitorii Brasovului il asociaza ideii de munte, cred ca Brasovul e cel mai frumos oras si considera ca natura este cel mai important element al sau – relevanta acestor descoperiri eludeaza pana si meandrele concretului, ca sa citez un ‘mare clasic’ in viata.

In concluzie, avem  o cercetare care ‘s-a realizat’ (pe modelul tipic romanesc ‘s-a stricat, s-a pierdut’), un logo turistic ai carui autori sunt un mister, si care, desi va fi folosit in comunicarea externa, de promovare,  a fost creat pe baza unor interviuri cu locuitorii orasului si focus grupuri cu agenti de turism si hotelieri banuiesc eu tot locali (in lipsa unor informatii concrete), in totala ignoranta fata de opiniile si asteptarile turistilor. S-ar parea ca elementul diferentiator al municipiului nu este muntele, ci superficialitatea, manifestata atat la nivelul presei locale cat si in deciziile autoritatilor locale.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Comunicare la nivel local – Brasovul si noul sau logo at oopses & wows.

meta

%d bloggers like this: