Vanatoarea de oferte

27.06.2011 § Leave a comment

Traim intr-un neintrerupt sezon al ofertelor promotionale. Reduceri de pana la 50% la colectiile de vara la sfarsit de iunie in mall-uri, promotii peste promotii in hypermarket-uri, raiul celor a caror putere de cumparare nu a fost puternic afectata de criza. Companiile incearca, prin reduceri imbracate in fel si chip, sa faca fata precautiei consumatorilor fata de cumparaturi.

Dar ce inseamna toate aceste actiuni disperate pentru imaginea brandurilor? Ce impact vor avea in timp asupra mecanismului decizional de consum? Martin Lindstrom explica intr-una din cartile sale ca “un brand are nevoie de sapte ani pentru a-si recapata valoarea in mintile consumatorilor, in urma unui discount”. Asadar, dupa o perioada indelungata de reduceri si promotii, cum e cea pe care o traim acum, companiilor le va fi extrem de greu sa revina la nivelul de preturi anterior crizei fara a-si pierde consumatorii. De ce?

“Astazi, cand magazinele din intreaga lume nu au o alta alternativa in afara de a recurge la reduceri masive, ceea ce fac, de fapt, e sa ne conditioneze creierul sa se obisnuiasca cu preturi mai mici. […] Din cauza recesiunii am devenit, psihologic, o societate de vanatori de chilipiruri, pe care nu numai ca le cautam, ci ne si asteptam sa ni se ofere. Piata apartine cumparatorului. Intram intr-un magazin sau intr-un mall anticipand ca vom sfarsi prin a plati cu mult mai putin decat pretul afisat. Astfel ca, atunci cand magazinele vor renunta in cele din urma la discounturi (si o vor face), vom deveni mult mai reticenti sa cumparam lucruri la pretul lor de dinainte de recesiune.”

Situatia este similara in cazul promotiilor. In prezent suntem atat de asaltati de ele din toate partile, incat, atunci cand ele se vor rari, vom incerca o reala dezamagire si vom fi mult mai greu de induplecat de catre brandurile aflate in incercarea de a reveni la starea pre-criza. Pana la urma, ajung sa fiu de acord cu Martin Lindstrom si sa cred, ca si el, ca recesiunea ne va face un mare bine pe termen lung: ne va face sa fim mai chibzuiti in cheltuirea banilor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Vanatoarea de oferte at oopses & wows.

meta

%d bloggers like this: