Schimbare radicala in comunicarea Cosmote

20.09.2011 § 2 Comments

Planuiesc sa scriu un post despre Cosmote de cand am inceput acest blog. Intotdeauna mi s-a parut ca reclamele sale sunt mult mai slabe calitativ in comparatie cu cele ale competitiei, si ca incearca sa comunice la un nivel inferior, pur functional. Ne-a innebunit cu mesaje despre miile de minute gratuite, despre cartelele care mai de care mai cost effective. Inca de la lansarea pe piata romaneasca, Cosmote a promis cele mai mici tarife, telefonie mobila accesibila tuturor. Imi amintesc ca in acea perioada (2005-2006) se instalase o nebunie perpetua si o disperare de a pune mana pe super oferta de lansare – cartelele pre-paid cu 2000 minute pe luna pentru numai 3 euro. Asadar, inca de la inceput, cuvantul cheie pentru Cosmote a fost ieftin. Cred ca au facut o treaba foarte buna in a intipari acest diferentiator in mintile consumatorilor, deoarece mai tot ce a urmat pe parea de comunicare poate fi descris prin acest atribut.

Poate va amintiti de spotul TV cu liceenii emo [agentie: Ogilvy, an: 2008]:

de groaznicul spot cu Mirela [agentie: Ogilvy, an: 2009]:

sau mai recentul video call [agentie: Brandstalk, an: 2010]:

Dupa toate aceste incercari, Cosmote si-a lansat pe 15 septembrie noua platforma de comunicare pentru serviciile post-paid, “Time to listen”, relaizata de Papaya Advertising, care colaboreaza cu Ogilvy Romania pentru proiectele legate de business-ul post paid. Desi se contrazic putin singuri, ideea este una foarte frumoasa si pare sa porneasca dintr-un insight profund emotional: intr-o lume in care cu totii vorbim intr-una, intr-o piata in care suntem bombardati cu oferte pentru vorbit, Cosmote ne ofera oportunitatea de a asculta. Lasand de o parte faptul ca tot Cosmote sunt cei care ne bombardeaza cu oferte de cartele pre-paid pentru a vorbi mai mult si in orice retea (de aici si antiteza celor doua mesaje), abordarea este una simpla si proaspata. Desi se afla la indemana oricui, Cosmote e singura companie care incearca sa si-o insuseasca, iesind din sfera conceptului de ieftin si intrand puternic pe teritoriul concurentei (Orange in special), acela al emotiilor.

Si acum ajung la ceea ce m-a determinat sa scriu acest post. Am vazut de 3 ori spotul “Fluturele” la TV, lansat pentru a marca schimbarea platformei de comunicare, si de fiecare data mi-a produs o emotie foarte puternica. Apoi l-am revazut pe internet de cateva ori, cu acelasi efect. Poate ca intensitatea trairilor e subiectiva, insa incarcatura emotionala poate fi observata de oricine, iar schimbarea completa de directie este evidenta.

Personal, imi plac brandurile care imi comunica mai mult decat beneficii functionale, care imi spun o poveste, ma fac sa simt ceva, si cred ca sunt multi ca mine. Nu stiu ce sorti de izbanda poate avea Cosmote pe un teren atat de bine acoperit deja de Orange si Vodafone, insa cred ca platforma “Time to listen” este una cu un potential mare de comunicare. In plus, s-ar putea transforma intr-un puternic diferentiator, aducand in acelasi timp brandul Cosmote la nivelul calitativ al competitorilor sai.

Sunt tare curioasa, voi cum simtiti noua reclama?

Advertisements

Tagged: ,

§ 2 Responses to Schimbare radicala in comunicarea Cosmote

  • Simona says:

    Intamplarea face ca acum cateva zile sa fi vizionat aces foarte-scurt metraj:

    Si dupa ce am citit cele scrise de tine, cu foarte mare mare curiozitate m-am uitat la noua reclama….si nu stiu ce sa zic! Ma intreb in ce regim a fost facuta reclama..probabil ca au fost platite (sper) drepturi de autor, insa pierd toate punctele acumulate la capitolul originalitate….

    Tu ce zici, comparand filmuletele?

  • Ioana says:

    Da, au cumparat drepturile de autor ale filmuletului si l-au adaptat pentru TV. Uite aici povestea

    http://www.adplayers.ro/articol/Conturi-5/EXCLUSIV-Nu-ne-ati-prins-N-am-copiat-Robert-Tiderle-Papaya-4017.html

    Eu nu stiam de filmulet cand am vazut reclama, iar acum mi se pare ca spotul are un impact mai mare, poate si pentru ca e mai compact. Sunt persoane care spun ca nu are valoare tocmai pt ca reda atat de fidel scurt-metrajul, dar nu cred ca ar trebui sa conteze atat de mult ca e o adaptare. Cred ca aici, mai mult decat originalitatea, conteaza faptul ca au adus in mainstream un mesaj frumos si ca au pornit pe o directie noua de comunicare in industria lor – aceea a ascultarii in loc de vorbire. E ceva nou, ceva simplu, si, cred eu, o platforma care le ofera multe posibilitati de comunicare. Mi-ar placea sa o vad dezvoltata si cumva adusa la un numitor comun cu ce se intampla la ei pe partea de servicii pre-paid (vezi tonele de reclame ingrozitoare la tot felul de cartele minune).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Schimbare radicala in comunicarea Cosmote at oopses & wows.

meta

%d bloggers like this: